Multiple Opposition Intervention (MOI) Webinar

Fra: 625,00 kr.

Multiple Opposition Intervention (MOI)

I 2023 afholdte Sprogklar en webinarserie henvendt til logopæder. I denne serie dykkede vi ned i syv forskellige emner, som er relevante for den logopædiske praksis: Introduktion til børnestemmer, DLD og læsning, Cycles-tilgangen til udtalevanskeligheder, Multiple Opposition Intervention (MOI), Højtlæsning og sprogudvikling og Udtale: generalisering til spontantalen.

I webinaret giver Trine Printz en introduktion til interventionsmetoden Multiple Opposition Intervention (MOI).

MOI anvendes primært til børn med svære fonologiske vanskeligheder i form af fonemkollaps, det vil sige, hvor flere af de voksnes målfonemer kollapser og erstattes af en enkelt lyd på tværs af fonologiske klasser. Herved udtales mange forskellige ord på same måde af barnet, hvilket påvirker taleforståeligheden. Eksempelvis, når børn bruger [d] eller [b] som erstatning for en lang række andre konsonanter og konsonantklynger, så ordene mand, vand, kan, land, sand og Dan alle udtales ”Dan” eller ”band”.

Webinarets dagsorden er som følgende:

  • Hvad er Multiple Oppositionstilgangen?
  • Hvilke børn er egnede til et forløb med MOI?
  • Hvor mange og hvilke lyde skal man starte med?
  • Hvordan ser et MOI-forløb ud fra start til slut
  • Dosis – hvor længe skal forløbet vare?
  • Hvordan struktureres en interventionsgang?

Når du køber adgang til webinaret:

Når du køber adgang til optagelsen af webinaret, får du tilsendt et link og en kode, så du kan se webinaret. Webinaret varer 1 time og et kvarter.

Du kan finde den samlede pakke for logopædiske webinarer (2023) til en rabatpris i vores webshop.

Du kan også finde webinarserierne fra foråret 2022 og efteråret 2022 henvendt til logopæder i vores webshop. I disse serier dykkede vi ned i flere forskellige emner, som er relevante for den logopædiske praksis: Lexicon PirateColourful Semanticsverbal dyspraksi – udredningfysisk sprogmiljø og flersprogethed, leksikalsk intervention, Late Talkers, fokuserede indsatser og verbal dyspraksi – intervention.