Cycles-tilgangen til udtalevanskeligheder Webinar

Fra: 625,00 kr.

Cycles-tilgangen til udtalevanskeligheder 

I 2023 afholdte Sprogklar en webinarserie henvendt til logopæder. I denne serie dykkede vi ned i syv forskellige emner, som er relevante for den logopædiske praksis: Introduktion til børnestemmer, DLD og læsning, Cycles-tilgangen til udtalevanskeligheder, Multiple Opposition Intervention (MOI), Højtlæsning og sprogudvikling og Udtale: generalisering til spontantalen.

I webinaret giver Trine Printz en introduktion til Cycles-tilgangen. Cycles-tilgangen er en systematisk tilgang, som er målrettet børn med moderate til svære udtalevanskeligheder og lav taleforståelighed. Formålet er forbedring af barnets overordnede taleforståelighed. Der arbejdes med barnets fonologiske mønstre på ordniveau i en given tidsperiode, hvorefter der fortsættes til næste mønster. Dette kører i en cyklus, således at man på et tidspunkt vender tilbage og arbejder med det første mønster igen.

Denne tilgang står i kontrast til flere andre metoder, hvor man arbejder hen mod, at barnet når op på produktionsniveau, før man går videre til næste mønster/mønstre.

Webinarets dagsorden er som følgende:

  • Velkommen og introduktion
  • Målgruppe
  • Komponenter i cycles-metoden
    • Targetudvælgelse
    • Dosis
    • Strukturere en session
    • Målsætning
    • Hjemmearbejde
  • Onlineundervisning og gruppeundervisning

Når du køber adgang til webinaret:

Når du køber adgang til optagelsen af webinaret, får du tilsendt et link og en kode, så du kan se webinaret. Webinaret varer 1 time og et kvarter.

Du kan finde den samlede pakke for logopædiske webinarer (2023) til en rabatpris i vores webshop.

Du kan også finde webinarserierne fra foråret 2022 og efteråret 2022 henvendt til logopæder i vores webshop. I disse serier dykkede vi ned i flere forskellige emner, som er relevante for den logopædiske praksis: Lexicon PirateColourful Semanticsverbal dyspraksi – udredningfysisk sprogmiljø og flersprogethed, leksikalsk intervention, Late Talkers, fokuserede indsatser og verbal dyspraksi – intervention.