Colourful Semantics Materiale – Standardpakke

800,00 kr.

Colourful Semantics

Vil I arbejde mere systematisk med sætningsopbygning på dansk? Så er denne interventionsmetode noget for jer!

Colourful Semantics er en interventionsmetode, som bruger visuelle prompts for at tydeliggøre sammenhængen mellem sætningsstrukturen (syntaks) og sætningsindholdet (semantik).

Målgruppen er elever med grammatiske vanskeligheder (primært syntaktiske vanskeligheder) i alderen 5-9 år. Principperne har især til formål at udvikle det talte sprog, men kan også bruges til at støtte elevers skriftsproglige færdigheder. Colourful Semantics kan både bruges til individuel-, gruppe- og klasseundervisning, og er en sjov måde at arbejde med sprogets grammatik.

Standardpakken indeholder: 

Vores Colourful Semantics standardpakke indeholder skabeloner til spilleplader og tilhørende brikker med udgangspunkt i en dansk kontekst.

Materialet er klar til brug, og skabeloner og brikker skal blot printes, lamineres og klippes ud, inden de kan tages i brug.

Der medfølger følgende skabeloner med farver, billedikoner og tekst, så I kan komme i gang med de forskellige sætningskonstruktioner:

  1. hvem + gør + hvad
  2. hvem + gør + hvad + hvor
  3. hvem + gør + hvad + hvornår
  4. hvornår + gør + hvem + hvad
  5. hvem + gør + hvad + hvordan
  6. hvem + gør + hvordan + hvad
  7. hvem + gør + hvordan
  8. hvem + gør + ikke + hvad
  9. gør + hvem + hvad (spørgesætning)
  10. Huskeliste til elever

Pris

Standardpakken koster 800 kr.

Når I køber standardpakken, må materialerne deles med kolleger i egen kommune. I får I tilsendt et link og en kode med adgang til undervisningsmaterialerne, og så er I klar til at gå i gang.

Webinar med introduktion til interventionsmetoden

Se også vores logopædiske webinar om Colourful Semantics for en introduktion til, hvordan denne interventionsmetode kan introduceres for elever samt bruges i praksis. I webinaret præsenterer vi metoden, vi giver en opskrift på en spilleplade, vi gennemgår de enkelte trin i introduktionen af brikkerne og vi taler om metoden i en konsultativ kontekst.